Privatlivspolitik – General Data Protection Regulations (GDPR)
Vi vil gerne have, at du føler dig sikker i brugen af vores hjemmeside, og vi er fast besluttet på at beskytte de oplysninger, vi indsamler. Alle vores internetaktiviteter er i overensstemmelse med den generelle databeskyttelsesforordning (GDPR) (EU) 2016/679. GDPR er en forordning i EU-lovgivningen om databeskyttelse og privatlivets fred for alle individer i EU.
Hvad er persondata?
Persondata er alle oplysninger, som direkte eller indirekte kan identificere dig, f.eks. navn, telefonnummer, adresse, e-mailadresse, IP-adresse osv.
Hvilke data indsamler vi?
- Når du afgiver en ordre:
Dit fulde navn
Din adresse
Dit telefonnummer
Din e-mailadresse
IP-adresse hvorfra du afgav ordren
- Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev:
Dit fulde navn
Din e-mailadresse
- Når du besøger vores hjemmeside
Din IP-adresse, hvorfra du besøger os
- Når du skriver til os via e-mail
E-mailadresse og al information du selv beslutter at videresende via din e-mail til os.
Hvordan indsamler vi dine data?
- Når du afgiver en ordre:
Dataene indsamles, når du udfylder bestillingsformularen og afgiver en ordre hos os.
- Når du tilmelder dig et nyhedsbrev:
Dataene indsamles, når du aktivt tilmelder dig vores nyhedsbrev på vores hjemmeside.
- Når du besøger vores hjemmeside:
Gennem cookies. Læs mere om cookies under overskriften "Cookies".
- Når du sender os en e-mail:
Din e-mail gemmes i vores kundesupportsoftware og supportanmodningssystem.
Hvorfor indsamler vi dataene?
- Når du afgiver en ordre
For at kunne behandle og levere din ordre sikkert til den adresse, du oplyste til os, da du afgav ordren. Derudover gør vi det også for at kunne kommunikere med dig via e-mail, hvis der er problemer med din ordre, f.eks. hvis ordren bliver forsinket. Købsdata bruges også som reference i tilfælde af garantisager.
- Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev:
For at kunne sende dig nyhedsbreve med produktnyheder og kampagner.
- Når du besøger vores hjemmeside:
For at kunne indsamle analytiske oplysninger, der hjælper os til at forbedre vores hjemmeside generelt, og på denne måde også forbedre din oplevelse på hjemmesiden.
- Når du sender os en e-mail
For at kunne hjælpe dig og svare på dine forespørgsler. Derudover gør vi det for at indsamle og derigennem blive bedre gennem feedback og på denne måde forbedre vores produkter, kundeservice og hjemmeside.
Hvor længe gemmer vi dataene?
- Købsdata
Vi opbevarer købsdata i syv år. Dette er med det formål at give dig en bedre service. Mange af vores kunder kommer tilbage flere år efter, at de har købt noget hos os og forespørger på at bestille ekstra håndtag, som de allerede har modtaget tidligere. Ved at opbevare købshistorikken kan vi nemt identificere, hvilke håndtag kunden har købt tidligere.
- Nyhedsbrevstilmelding
Vi gemmer dataene, indtil du aktivt beder os om at slette din e-mailadresse og navn fra nyhedsbrevet. Afmelding vil ikke slette din e-mailadresse. Vi beholder din e-mailadresse for at være sikre på, at du ikke modtager e-mailnyhedsbreve fra os længere.
- Besøg på hjemmesiden
Vi opbevarer data om trafikken på vores hjemmeside i fem år.
- Når du sender os en e-mail
Vi opbevarer e-mailsamtalen mellem dig og os i syv år. Dette er for at sikre, at vi kan yde så god en kundeservice som muligt.
Hvem deler vi persondataene med?
Vi sælger aldrig, og lader aldrig andre bruge, dine personlige data til noget markedsføringsformål. Vi deler dine data med nogle af vores tredjepartsleverandører og leverandører, men kun efter behov for at udføre deres funktioner. De har ikke lov til at dele eller bruge oplysningerne til andre formål. De skal ligeledes følge de samme datasikkerhedspraksis, som vi selv skal overholde. Nedenfor er en liste over dem vi deler data med og grunde til, at vi deler disse:
Satisfly – Satisfly er vores it-partner, og en del af vores onlinebutik opbevares på deres servere.
DHL – Vi bruger DHL til at levere ordrer. De modtager dine personlige data for at kunne levere din ordre sikkert til din ønskede adresse.
Hetzner – Det meste af vores onlineplatform er gemt i Hetzners' datacentre.
Mailchimp – Vi bruger Mailchimp til at sende vores nyhedsbrev. Dit navn og din e-mailadresse gemmes hos Mailchimp, hvis du har besluttet dig for at modtage vores nyhedsbrev.
Freshdesk – Freshdesk er en kundesupportsoftware, som vi bruger til at håndtere vores kundeservice. Din e-mail og eventuelle data, du har angivet i den e-mail, bliver gemt hos Freshdesk.
Google – Google gemmer trafikdata for vores websted. Dette er for at indsamle analytiske oplysninger, der kan hjælpe os med at forbedre vores hjemmeside generelt og på denne måde også forbedre din oplevelse på hjemmesiden.
Hvordan får jeg mine personlige data fjernet?
Send os venligst en e-mail på info@altigreb.dk, hvis du vil slette dine data.
Hvordan rapporteres en overtrædelse?
Du har ret til at rapportere en overtrædelse. Overtrædelsen skal indberettes til den lokale databeskyttelsesmyndighed (DPA)
Cookies
Cookies er små tekstfiler, der gemmes på din computer eller mobilenhed, når du besøger næsten enhver hjemmeside. Cookies genkender dig ikke personligt og er ikke skadelige for din computer eller mobilenhed. De bruges af websteder, du besøger, for at forbedre din oplevelse på hjemmesiden og for at give os analytiske oplysninger, der kan hjælpe os med at forbedre vores hjemmeside generelt.
Eksterne links
Hvis en del af denne hjemmeside linker dig til andre hjemmesider, figurerer disse hjemmesider ikke under denne privatlivspolitik. Vi anbefaler, at du undersøger den privatlivserklæring, der er på disse andre hjemmesider for at forstå deres procedurer for indsamling, brug og offentliggørelse af personlige oplysninger.
Bestilling
Kunden er ansvarlig for at alle kundedata er udfyldt korrekt. Hvis der opstår fejl i pris, leveringstid eller andre forhold, har Altigreb ret til efterfølgende at ændre dette. I sådanne situationer vil Altigreb, i kontakt med kunden, være i stand til at ændre eller annullere ordren. Altigreb forbeholder sig retten til trykfejl, fejl i oplysninger og fejl i specifikationer på alle produkter i sortimentet. Alle billeder skal anses for værende illustrationer og ikke som en nøjagtig gengivelse af det virkelige produkts udseende og egenskaber.
Du er kun tilladt at handle i eget navn og skal være fyldt 18 år eller indhente forældretilladelse før eventuelle køb. Altigreb har ret til at afvise en ordre. Ordrer afgivet i en anden persons navn uden vedkommendes samtykke, eller på anden vis med det resultat, at Altigreb lider økonomiske tab, anmeldes til politiet og eventuelle omkostninger debiteres.
Kundeinformation
Kunden er forpligtet til at angive navn, leveringsadresse, e-mailadresse, og mobilnummer ved bestilling. I tilfælde, hvor urigtige oplysninger fører til ekstra omkostninger for Altigreb, kan kunden opkræves disse omkostninger.
Vi sælger eller formidler aldrig kundeoplysninger til en tredjepart.
Ordrer, der ikke er afhentet
Altigreb fratrækker 30% af ordreværdien for pakker, der ikke afhentes eller sendes retur til Altigreb.
Betaling
Moms er inkluderet i alle priser.
Betaling sker ved kortbetalinger via internettet, mod faktura eller direkte betaling via bank. Altigreb bevarer ejendomsretten over varerne, indtil den endelige betaling har fundet sted.
Levering
Varer afsendes normalt fra lageret indenfor 3-5 arbejdsdage. Levering sker enten direkte til din postkasse eller til nærmeste udleveringssted.
For leverancer til udleveringssted vil du modtage en SMS-meddelelse, alternativt en skriftlig meddelelse med posten.
Kunden vil altid blive informeret om leveringsstatus efter at ordren er afgivet. Det er derfor vigtigt, at din e-mailadresse er korrekt anført.
Fragt
Vi tilbyder gratis forsendelse på alle ordrer og opkræver ikke noget ydre gebyr for forsendelse til postadresser i Danmark. For returvarer opkræves kunden for de faktiske portoomkostninger - mindst 79 kroner. Kunden skal også betale returporto for tilbagesendelse til Altigreb.
Garanti
Alle vores produkter er dækket af garanti for materiale og eventuelle fejl, der opstod under fremstillingen af produktet. Fejl som følge af personlig skade er ikke dækket af garantien.
Retur
Personer har fuld ret til annullering af ordre / tilbagebetaling indenfor 14 dage efter modtagelsen af varerne, hvis disse er i perfekt stand og ubrugt. Returretten gælder ikke tilbudsvarer, bestillingsvarer og varer, der er specialfremstillet til kunden. For virksomheder gælder returretten i ti dage.
Alle returneringer skal anmeldes på forhånd via e-mail til info@allabeslag.se og godkendes af os. Returneringer, der af gode grunde ikke kan godkendes vil ikke blive krediteret.
Vedlæg venligst en kopi af faktura / følgeseddel / ordrebekræftelse, når du returnerer din vare.
Kunden er ansvarlig for indpakning af varerne, så de ikke med rimelighed kan blive beskadiget under leveringen. Værdien af varer, der er beskadiget ved ankomsten på grund af utilstrækkelig indpakning, vil blive opkrævet hos kunden.
Når en returnering er godkendt og modtaget, refunderes beløbet til kundens kreditkort eller bankkonto. Vi fratrækker de faktiske forsendelsesomkostninger. Tilbagebetalingen sker indenfor 7 dage efter at varerne er blevet modtaget.
OBS! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.
Reklamation
Kontakt os med det samme, hvis et produkt er defekt.
Tilbagelevering af et defekt produkt sker altid på vores bekostning. Kontakt os venligst før du returnerer varen på e-mail info@allabeslag.se.
Beskriv nøje grundlaget for klagen med angivelse af produktet, den pågældende mængde af varer, samt antallet af ordrer eller fakturanummer.
Sagen behandles indenfor 24 timer. Altigreb betaler returfragten, hvis varen er defekt eller forkert leveret til kunden.
Returvarer må ikke sendes pr. efterkrav. Et defekt produkt erstattes i første omgang med et nyt og fejlfrit.
Bemærk venligst, at kunden er ansvarlig for at kontrollere produkterne ved levering. Rapporter venligst eventuelle skader på info@allabeslag.se
Reservation
Vi forbeholder os retten til eventuelle trykfejl i markedsføring og udgående varesortiment. Vi garanterer ikke, at varerne leveres indenfor den fastsatte tid, i og med der kan opstå uforudsete forsinkelser. Vi kan desværre ikke kompensere for ulejligheden, der måtte opstå ved forsinkelser.
Force majeure
Begivenheder såsom krig, naturkatastrofer, strejker, regeringsbeslutninger, mislykkede leverancer fra leverandører, omkostningskrævende begivenheder og lignende situationer uden for vores kontrol, som ikke med rimelighed kan forudses, skal tildeles force majeure, hvilket betyder, at Altigreb vil blive frigjort fra forpligtelserne til at opfylde de kontraktlige krav.